THAILAND PART I

Hejhej och välkommen tillbaka till Sverige till mig. Tänkte att det nog finns en eller två som vill höra om resan, så här börjar jag på en liten summering.
 
Flyget gick 22:20 på måndagskvällen (den 11e), och flygresan var ändå rätt smooth. Förrutom att det är så jävla obekvämt hela tiden.. Kunde knappt sova, men det var i alla fall direktflyg så det var ju bra. Väl framme i Phuket fick vi stå i en fyra mils lång kö för att lämna in immigration cards, sen plockade vi våra väskor och bytte om snabbt på toan. Vädret var mulet och det regnade lite grann, men asså VILKEN VÄRME. Helt sjukt, aldrig känt nåt liknande..
Vi hittade snabbt vår transferbuss, där vi satt i typ 10 min innan den åkte. Första intrycket var väl sådär, kändes rätt skitigt och så, men det blev bättre och bättre ju längre vi kom. Efter typ 45 minuter var vi framme vid vårat hotell i Bang Tao, och det var verkligen suuuperfint! Vi bodde i en "two bedroom suite" med varsitt badrum, två balkonger (eller verandor, eftersom det var på bottenvåning) och ett stort allrum med fet soffa och tv. Superfint, verkligen! Även suverän pool. Vi kastade in grejerna, bytte om och drog ut och käkade middag och jag tog min första pad thai, mums!
 
 
Första dagen började vi vid poolen, solade och badade och bara sög in värmen. Senare på dagen hoppade vi på en av hotellets "shuttles" och drog till Surin Beach, som jag tyckte var den bästa stranden på resan. Där köpte vi varsin stol och låg och stekte tills det blev alldeles för varmt, då gick vi upp till en restaurang och köpte lite färsk frukt. Ja, sen åkte vi tillbaka till hotellet, åt middag "i stan" och så. Killarna hittade sitt Mekka i form av Beer Garden, en bar/restaurang ägt av en svenne. Dagen efter vart det lite mer Surin åååå så ja.. Tog även två massager också. Inte i Surin, men i Bang Tao!
 
 
Sen vart det slut på Bang Tao for now, för morgonen efter stack vi till Phi Phi!





När kommer part II...?

2013-03-05 » 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback