Ny grej!

Haha jaha, så blev det jobb idag igen. Dom ringde nio imorse och behövde ha in mig 11-19 för att en tjej var sjuk, självklart sa jag ja! Nu är jag trött, snorig och har ont i fötterna, ska få fotmassage av Jonas snart HE HE HE.

Idag är förresten dag ett för mig med en ny grej, GI-metoden! Eller typ GI-metoden light, ska försöka minska på kolhydraterna och träna mer, bli av med lite julkilon och känna mig friskare! Det kan jag väl få prova? :) Så imorgon ska jag äta kokt ägg till frukost...... Jag tycker inte ens om det!!! Men känner mig ändå lite sugen på det, spännande..

För er som undrar vad man bör och inte bör äta under denna diet så hittade jag det här på www.gi-metoder.se:

"Grönt ljus – ät så mycket du vill av dessa livsmedel:
Fågel, fisk, skaldjur, kött, ägg, olivolja, rapsolja, valnötsolja, solrosolja, linfröolja, aioli, majonnäs, oliver, avokado, nötter, frön, lagrade ostar (30 %), Philadelphiaost, Mozzarellaost, Halloumi, Fetaost, dessertostar, grädde, crème fraiche, alla salladssorter, paprika, selleri, gurka, fänkål, groddar, rädisa, sparris, broccoli, blomkål, sockerärtor, aubergine, squash, spenat, haricots verts, brysselkål, tomat, vitkål

Gult ljus – ät ibland, men inte alltför ofta:
Frukt, torkad frukt, linser, bönor, quinoa, dinkel, mörk choklad (70 % kakaohalt), bulgur, råris, morötter (helst råa), helkornsbröd, fiberhavregryn, fullkornspasta

Rött ljus – dessa livsmedel bör du undvika:
Potatis, vitt ris, pasta, couscous, bröd, hamburgare, pizza, vetemjöl, godis, kakor, bullar, chips, saft, läsk, fruktyoghurt, frukostflingor"


Godis och läsk blir nog svårast att inte äta/dricka för mig, är alltid sugen på socker. NU KÖR VI.








» Stina

duktigt! jag kör liknande fast här från örebro ;) vi tränar sen när jag är tillbaka!

2011-01-17 » 21:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback