SRF

YA. Nu tänkte jag skriva lite kort om min fina vecka på Sweden Rock Festival!

Tisdag
Packade det sista och blev skjutsad av min svärfar till Loppan i Täby. Vi hoppade in i bilen och körde till systemet och Coop för att köpa det sista, sen åkte vi hem, åt lite och så vips! Två härliga vans med massa härligt folk stod utanför huset. Kom iväg vid 16-tiden. Och ja, det finns väl inget kul att säga om resan dit, förrutom att vi, typ en eller två timmar från Norje, kör på något. Jag satt bak och trodde det var en skylt som kom flygande, men Jeff säger att det är en jävla uggla! Haha.. Så vi fortsätter köra, kommer till Örjans camping, hittar en plats och parkar bilen. Och vad ser vi? UGGLAN SITTER KVAR! Fram på bilen! Tokigt.. Jaja, jag och Loppan smäller upp tältet fort som fan och går och lägger oss.

Onsdag
Vaknar åtta på morgonen. Av vad? 10 000 myror i HELA TÄLTET. Väcker Loppan, vi slänger ut allt och går och pratar med Örjan. Han säger typ "Ojdå, vi kommer förbi". Nån timme senare kommer två småpojkar och säger "ja, försök att inte spilla så mycket, ta en sopsäck". Hahaha, idioter.. Vi flyttar i alla fall tältet några meter bort och det håller sig myrfritt. Vädret är bäst, så vi sitter och solar hela dagen. Runt två-tiden börjar folk dricka "på riktigt", även jag (sluta läs nu, mamma och pappa! ;p). Det vart liteeeee Malibu med ananasjuice och lite cola-Slush med Jack. SÅ JÄEVLA FETT! Sitter i solen och lever livet hela dagen! Sen gled jag in på griscampingen och hängde med Nelly och gänget, träffade även på en nyvaken Jessi! Sen kom regnet och jag fick kubba till campet för att rädda våra sovsäckar, som låg på biltaket. Var dock så full att jag bara såg en, så Loppans fick bada! :o

Torsdag
Vaknar i bilen, och mår inte asbra, haha. Men det är bara att kliva på igen. Ser Joan Jett, FM och Judas Priest, missar Queensryche, Accept och Saxon. Största delen av kvällen spenderades i husvagn med Elin, Emmelie och Captain Morgan. Folk i vårt camp ballar ur lite grann, men det går bra ändå! Får psykbryt med Loppan efter ett besök av en norrman, fyyy vad vi skrattade!

Fredag
Fint väder! Eller typ i alla fall. Börjar med lite Steelheart, som va asbra, följt av lite Mr Big, som va mindra bra. Sen såg vi lite på slutet av Stryper och lite Rob Zombie. Skulle ta en titt på Helloween och Overkill också, men dom var inte så bra så vi dansade istället. Detta finns det en film på, ligger på fejjan! Haha. Dagen avslutas med Whitesnake, som inte var så bra heller.. Groggade typ bara på Slush denna dag, fantastiskt gott!

Lördag
BÄSTA DAGEN! Apfint väder. Gluttar lite på The Hooters, men det var lite väl dansband så vi sket i det och satte oss och solade i campet istället. Glider tillbaka till festivalområdet och ser slutet av Styx, och ska se början på Kansas. Men det var så himla dåligt så vi stod och asgarvade istället. Satte oss i slänten och drack en kall tills BLS började, SÅ SJUKT VÄRT. Missade Thin Lizzy, men såg hela Ozzy såklart. Sån jävla känsla att få se honom, även om jag inte är ett megafan.

Åkte hem typ 11-ish på söndagen! Haft det så sjukt bra, och nu är jag ledsen att det är över. BU. Det enda som sög var regnet och att jag inte träffade alla jag ville träffa! Well, Nelly tog några bilder på mig så här kommer en. OCH UGGLAN!!









Neeee, ugglan D:

2011-06-20 » 12:33:11

Viol-slushen var helt klart godast att grogga med - vi bodde typ mittimot slush-stället - blev en hel del...och ännu mer Jeltzin.

2011-06-23 » 19:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback