Att tycka om sig själv

Sitter och kollar på lite olika bloggar, och just nu verkar det vara nån grej att man ska skicka in bilder på sig själv naken/i underkläder.. För att folk ska få se olika kroppar och för att man ska lära sig att tycka om sig själv, om jag har föstått det rätt. Fantastisk idé! Någon vill ha in bilder på tjejers lår för att visa att det är okej att dom går ihop, medans någon annan vill ha in bilder på bikinikroppar. Sen finns det en blogg där man kan skicka in precis hur påklätt/lättklätt man vill. Några är anonyma, andra skriver namn, ålder, vikt och BMI.

Jag tycker dessa killar och tjejer är så fantastiskt modiga, själv skulle jag aldrig våga. Det är en sak att slänga upp en skev outfit-bild tagen med min iPhone, men att lägga upp en helkroppsbild på mig själv i bikini skulle jag aldrig våga..

Nä, fyfan. Dagens samhälle asså.. Skulle va gött att va nöjd med sig själv nån gång! Alla ser ju för fan olika ut.






http://kroppsbild.wordpress.com/

http://stophatingyourbody.tumblr.com/



Funnits länge, så jävla bra initiativ!

2011-06-04 » 21:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback