Lite funderingar ...

Det är ju lätt hänt att man sitter och tänker en del när man är sjuk, just för att det inte finns så mycket mer att göra. Och jag har tänkt, lite.. På en specifik grej, nämligen "bloggbråket" om hon tjejen som la upp en bild på sig själv i Iron Maiden-tröja. Och alla hårdrockare i bloggvärlden flippade ur, till exempel denna tjej. Tro mig, jag förstår verkligen! Jag tycker också det är rätt absurt att sätta på sig en tröja med ett band man inte gillar, för att man tycker att det är "inne" eller snyggt, man måste väl veta vad plagget representerar? Jag har själv suktat efter en Stones-tröja ett tag, men aldrig köpt en för att jag inte tycker att dom är sådär asbra. I alla fall, det jag undrar är hur kan man säkert veta att tjejen i tröjan inte lyssnar på bandet? Bara för att hon är blond och i vanliga fall klär sig i preppy outfits eller vafan som helst.. Hennes farsa kanske är stort fan av ett av dessa hårdrocksband som medfört att detta är musiken hon växt upp med? Eller nåt. Poängen är; vem fan vet?

Sen vet jag att det finns vissa som tycker att man är en idiot om man köper typ en av H&Ms tröjor med bandtryck. Why? Visst finns det säkert en del människor som köper det för att trycket är snyggt eller nåt, vilket suger, men vafan.. Kom igen. OCH att vissa tycker att man är mesig om man dricker cider? COME THE FUCK ON? Vad har det med nånting över huvud taget att göra? "Man är inte hårdrockare om man inte dricker jäger och bärs", fuck you. Helt orelevant.. Blä. Jaja, skitsamma. Så tycker jag i alla fall!









» Tess

Väl sagt :D

Jag dricker både Jäger och Whisky men är inte hårdrockare.. och jag äger ingen tischa med bandtryck..Den sista jag ägde var med BackstreetBoys och det var väl -94..Haha..

2011-02-18 » 21:31:56
» Empan

Ja den är tamigfan underbar. Tog slut någon gång i slutet av sommaren i gallerian iallfall. Nu vet jag inte vart du bor men a, hehe. Kan ju hojta till om det kommer in någon liknande ;)

annars finns det ju lite andra varianter på hm och bikbok.

2011-02-18 » 21:49:26

Hehe jag känner såhär.

Var naken, ha på dej en tee med vafaan du vill även om du inte gillar musiken men tycker trycket är snyggt, kläder är kläder, ett sätt att uttrycka sej på olika sätt och vis.

Men måste alla ANTA så jävla mycket?!

Hon kanske är ett superfan av iron maden, man kan vara blond och hänga på stureplan och älska metal, sen kan du vara som jag är idag, vem faan vet vad jag lyssnar på??

Jag har lärt mej att jag inte måste klä mej som de jag umgås med, klä mej som musiken jag lyssnar på eller platserna jag hänger på.

Jag är en mamma som älskar musik, rock, pop, synth, techno, electro, house, jazz och MYCKET MER! :D

2011-02-18 » 22:25:56
» Mary

word! ;)

2011-02-18 » 23:04:31
» Signe

hear hear

2011-02-19 » 12:09:25
» Joss

snyyg du e då! :)

2011-02-22 » 11:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback